Marketing en reclame

Marketing en reclame zijn twee begrippen die van groot belang kunnen zijn om als bedrijf zoveel mogelijk en de juiste klanten te bereiken. Marketing en reclame worden vaak door elkaar heen gebruikt terwijl het twee verschillende dingen zijn. Marketing kun je het beste omschrijven als Market Targeting. Je producten of diensten afstemmen op een specifieke markt/doelgroep. Reclame/adverteren is eigenlijk alleen maar iemand vertellen wat hij of zij nog niet weet. Adverteren is een middel om je marketing te bedrijven. Als je aanbod op een specifieke doelgroep is afgestemd is het natuurlijk nodig dat die doelgroep weet dat je iets voor hen aan te bieden hebt. Als je niet zeker weet of je de juiste diensten of producten levert of je weet niet zeker of je de juiste doelgroep aanspreekt heb je een Marketing specialist nodig. Als je producten en diensten volledig aansluiten bij de potentiële behoefte van een specifieke doelgroep heb je de hulp van reclamemakers nodig. Veel bedrijven maken hier dan ook gretig gebruik van.

Klantvertrouwen winnen

Als bedrijf is een van de belangrijkste zaken om te overleven en winst te maken, het vinden van nieuwe klanten en het vertrouwen van bestaande klanten blijven behouden. Het klinkt eenvoudig maar veel bedrijven hebben hier grote moeite mee. Veel bedrijven doen er alles aan om hoog in de zoekmachines te staan en online makkelijk gevonden te worden. Maar daarmee ben je er nog niet. Een potentiële klant haakt net zo snel weer af als het hem/haar niet aanspreekt. Een mooi middel om dan te gebruiken is concept creatie. Concept creatie is het creëren of verbeteren van een concept en het verduidelijken van je identiteit en boodschap naar de klant toe. Dit alles om uiteindelijk een goed gevoel van je potentiële klant bij jouw bedrijf te krijgen en een perfecte match te vinden.

Marketing in de toekomst

Marketeers hebben steeds meer gegevens tot hun beschikking. Dat zal de komende jaren alleen maar verder uitbreiden. Maar de manier waarop ze die in de toekomst gaan gebruiken zal sterk veranderen. Naarmate er meer gegevens beschikbaar zijn wordt het ook steeds eenvoudiger om met de juiste marketing de juiste klant te bereiken. Slimmere technologie zal een bijna oneindig aantal segmenten opleveren, waardoor je marketinginspanningen vergaand kan personaliseren en trends kan signaleren die je misschien nog niet eerder had opgemerkt. Klanten vinden het ook prettig om gericht te worden benaderd met voor hen interessante diensten of producten. Als ze zomaar met van alles benaderd worden haken de meesten snel af.